U projektu Građanskog odgoja i obrazovanja, kojeg provodi Varaždinska županija, učenici naše škole su kao problem škole i lokalne zajednice izdvojili nedovoljnu iskorištenost vanjskog školskog igrališta. Provođenjem projekta odlučili smo igralište učiniti atraktivnijim i ugodnijim za održavanje nastave Tjelesne i zdravstvene kulture, odmor, druženje i bavljenje sportom u slobodno vrijeme. Ono nije bilo dovoljno iskorišteno niti je imalo zadovoljavajuće uvjete. Oko igrališta nije bilo nikakve hladovine za zaklon od sunca, a tribine za sjedenje uz igralište su bile u derutnom stanju. Zaštitne mreže iza golova su bile dotrajale, a crte na igralištu izblijedjele. Igralište nije imalo osnovne uvjete za kvalitetan boravak učenika i mladih na otvorenom.
Realizaciju projekta započeli smo u studenom 2024. godine. Pronašli smo partnere uz čiju pomoć smo projekt realizirali te napravili financijski i izvedbeni plan rada. Odlučili smo posaditi stabla uz igralište i obnoviti tribine.
U realizaciju projekta bilo je uključeno 25 učenika osmog razreda. Posebne zasluge idu voditeljima tima koji su sudjelovanjem na UPSHIFT radionicama zadanom metodologijom načina rješavanja problema, osmislili cijeli projekt. To su učenici Mia Malarić, Mia Njegovec, Rafael Vuk i Noa Grđan, uz mentorstvo pedagoginje Sanje Polančec.
Uz pomoć hortikulturnih stručnjaka odabrali smo mjesto za sadnju pet sadnica stabala crvenog hrasta. Za obnovu tribina naručili smo nove drvene daske.
Iskop jama za sadnju stabala donirao je i odradio Zidarsko fasaderski obrt Đuras iz Radovana. Djelatnici Hortikulture Arbor vodili su i nadgledali sadnju te educirali učenike kako ispravno posaditi sadnice stabala. Birali smo veće sadnice kako bi stabla čim prije mogla početi pružati hladovinu. Posađene su u drvoredu što ujedno doprinosi i estetici prostora, a ima i ekološki značaj. Nove daske za tribine zatražili smo od Pilane Habuzin, koja je dio potrebne drvene građe donirala. Bojanje metalne konstrukcije tribina te premaz drvene građe zaštitnom bojom odradili su naši učenici uz pomoć školskog domara, kao i njihovu zamjenu. Tribine sada izgledaju uredno, moderno i sigurno.
Dotrajale zaštitne mreže iza golova donirat će i zamijeniti grad Ivanec, kao i iscrtavanje crta po igralištu.
Ostvareni su svi željeni ciljevi: poboljšali smo uvjete za boravak učenika škole i mladih na otvorenom. Sadnjom stabala stvorio se ugodniji i zdraviji ambijent. Podigla se ekološka svijest učenika i briga o prirodi. Obnovljene tribine su postale sigurno mjesto za sjedenje i druženje. Uređenje igrališta pozitivno je utjecalo na estetiku okoliša škole. Zajednički rad na projektu pridonio je osjećaju zajedništva među učenicima. Potaknuta je građanska svijest kod učenika o važnosti brige za zajednički prostor, osjećaj odgovornosti i pripadnosti.
Projekt je dugoročno održiv. Sadnja stabala doprinosi ekološkoj održivosti što je korisno za okoliš. Obnovljene tribine će služiti učenicima i mladima dugi niz godina i biti ugodno mjesto za druženje u slobodno vrijeme. Projekt će poslužiti kao primjer dobre prakse u kojem se jedna generacija učenika angažirala u obnovi i očuvanju školskih i javnih prostora. Kroz zajedničku brigu i odgovorno ponašanje prema novouređenom igralištu, projekt može imati visok stupanj održivosti.