2021-02-12 13:29:49

DAN SIGURNIJEG INTERNETA – POTRAGA ZA BOLJIM I SIGURNIJIM INTERNETOM U 2021.

Drugi tjedan u mjesecu  veljači u našoj školi već se tradicionalno obilježava kao „Dan sigurnijeg interneta“. Raznovrsne aktivnosti na satovima informatike od I. do VIII. razreda nismo ograničili na samo jedan dan, nego smo ih provodili tijekom cijeloga tjedna.
Kod učenika smo nastojali osvijestiti ovogodišnji moto „Potraga za boljim internetom“ kao nešto što će i sami poželjeti, a ne nešto što im želimo nametnuti.

Drugi tjedan u mjesecu  veljači u našoj školi već se tradicionalno obilježava kao „Dan sigurnijeg interneta“. Raznovrsne aktivnosti na satovima informatike od I. do VIII. razreda nismo ograničili na samo jedan dan, nego smo ih provodili tijekom cijeloga tjedna.
Kod učenika smo nastojali osvijestiti ovogodišnji moto „Potraga za boljim internetom“ kao nešto što će i sami poželjeti, a ne nešto što im želimo nametnuti.

Svjesni smo kako djeca i mladi danas žive i odrastaju okruženi brojnim medijima putem kojih dolaze u dodir s raznovrsnim medijskim sadržajima, informiraju se i komuniciraju. Ti isti mediji snažno utječu na društvena ponašanja, formiranje i prenošenje vrijednosti, oblikovanje životnih stilova, stavova i identiteta. Prepustimo li djecu samima sebi da odabiru i vrednuju sve što im se nudi bez bilo kakvih uputa i savjeta, smjernica i upozorenja na različite opasnosti, za neke bi moglo biti vrlo opasno.

Nastojali smo učenicima ukazati na potencijalne opasnosti i podučiti ih raznovrsnim mjerama sigurnosti u korištenju interneta.

Učenici nižih razreda upoznali su Neticu i njezine prijatelje koji im savjetuju kako ostati siguran na internetu i kako su roditelji oni kojima se prvo trebaju obratiti za pomoć u slučaju potrebe. Pričali smo i priču o Tri praščića u modernoj internetskoj verziji. Crni vuk koji je u priči zao, ali vrlo maštovit, prepreden i dosjetljiv u internetskom svijetu upravo predstavlja sve loše na internetu, a nama ne izgleda uvijek tako loše, nego naprotiv, upravo primamljivo, zanimljivo i dobro.
Izrađivali smo i plakate „Digitalni uređaji“.  Razgovarali smo koji su to uređaji na kojima volimo provoditi vrijeme, zanimljivi su nam i privlačni, a mogu biti i vrlo opasni jer nas od lošega sadržaja dijeli „samo jedan klik“.

Učenike viših razreda uputili smo na stranice s video materijalima, brošurama i sadržajima koji upućuju kako se zaštiti na internetu i biti siguran. Razgovarali smo koje su najveće opasnosti i problemi vezani uz sigurnost. Na kraju uz Kahoot kviz na zabavan način ponovili smo kako treba postupiti u određenim situacijama u svakodnevnom korištenju interneta na digitalnim uređajima.

Agencija za elektroničke medije kontinuirano radi na promicanju važnosti medijske pismenosti.  Navode kako: „Medijska pismenost, odnosno sposobnost kritičkog vrednovanja medijskih poruka, danas nije samo važna, već je možda i ključna pismenost i vještina za razvoj i odrastanje djece u medijski posredovanom svijetu. Edukacija i podizanje razine medijske pismenosti djece i roditelja najbolji su način za zaštitu maloljetnika od potencijalno štetnih medijskih sadržaja“.

Uz roditeljsku ulogu i ulogu društva u odrastanju djece važno mjesto zauzima i škola kao odgojno obrazovna ustanova koja uvelike polaže temelje budućnosti našega društva jer djeca danas su društvo sutra.


Osnovna škola Metel Ožegović Radovan