2013-10-24 10:14:16 Predavanje „Hiperaktivni sanjari“ Povodom obilježavanja tjedna ADHD-a od 6. do 13. listopada u OŠ Metel Ožegović u Radovanu gostovao je Marko Ferek, predsjednik udruge Buđenje koja se bavi razumijevanjem poremećaja hiperaktivnosti. ADHD (eng. Attention Deficit Hyperactivity Disorder ) deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj danas je najčešći mentalni poremećaj kod djece koji karakteriziraju simptomi nepažnje, hiperaktivnosti i impulzivnosti, a prisutan je i kod odraslih. Djeca s ADHD-om često bivaju prepoznata kao „zločesta“, „neodgojena“ i „lijena“, a pravim pristupom vidimo da su znatiželjna, maštovita i puna energije. Predavanje je bilo izuzetno zanimljivo i nadasve korisno učiteljima i stručnim suradnicima jer se svakodnevno susrećemo s problemom ADHD-a u praksi s jedne strane, a s druge strane smo oni koji imaju veliku ulogu u životu i razvoju jednog djeteta. Da bismo tu ulogu uspješno izvršili potrebna su nam dodatna znanja i razumijevanje djece s deficitom pažnje i koncentracije. Marko Ferek o djeci s ADHD-om govori iz prve ruke, jer je i sam prošao djetinjstvo i mladenaštvo s prisutnim problemom deficita pažnje i koncentracije, a isti nije bio prepoznat kao ADHD, nego je bio okarakteriziran kao „zločesto, neodgojeno i lijeno“ dijete. Obzirom na to iskustvo mogao nam je govoriti o svojim osjećajima i načinu na koji je doživljavao roditelje, učitelje i vršnjake. Naučili smo da djeca s karakteristikama ADHD-a imaju vrlo nisko samopoštovanje koje ih sprječava u pokazivanju vrlina koje posjeduju, a to su maštovitost, istraživački duh i emotivnost. Naučili smo da pozitivne poruke usmjerene prema djeci stvaraju pozitivne emocionalne reakcije i pozitivna ponašanja, te da dobra komunikacija i razumijevanje s djecom dođe prirodno, a ponekad je mi moramo stvoriti. Marko nam je predstavio knjigu svoju „Hiperaktivni sanjari“ u kojoj iskreno progovara o osobnom iskustvu odrastanja djeteta čiji unutarnji ritam i misli nisu išli smjerom kojim je išao školski ritam. Od djeteta koje je skrivalo svoju osobnost i htjelo postati kao i drugi do osobe koja je spoznala svoj potencijal i oslobodila se očekivanja okoline, prihvatila svoju različitost i u tome pronašla neiscrpan dar. |
Osnovna škola Metel Ožegović Radovan |